Vandaag
een overzicht van wat ik zoal doe tijdens een willekeurige week.
Laten we eens beginnen op maandag. Goede dag om mee te starten, toch?
Maandag.
Gister
heb ik de hele dag niets gedaan voor mijn werk en eigenlijk baal ik
daarvan; ik heb een stapel achterstallig nakijkwerk. Eigen schuld,
want het zijn vooral kijk-en luisterverslagen. Die vind ik stom om na
te kijken. Duurt in verhouding heel lang en – aangezien een klas
samen dezelfde film kijkt- lees ik 25 tot 30 keer dezelfde
samenvattingen over dezelfde film. Saai!!!Dus laat ik het te lang
zitten. Nu liggen er dus nog 50 plus verslagen plus proefwerken en
deze week volgen er nog twee.. Help!! Dus sta ik – op deze voor mij
vrije dag- extra vroeg op en kijk eerst een uurtje na voor de
kinderen op staan. Voor de rest prep ik wat eten zodat ik op school
voldoende te eten heb, een goed begin...
Dinsdag.
Eerste
werkdag van de week. Weer sta ik vroeger op, kijk ik een half uurtje
na en ontbijt dan met mijn kinderen. Rond half tien vertrek ik naar
school, waar ik nog snel wat kopieer voor het eerste lesuur losbarst.
Ik geef les tot 15.05, het laatste uur is een klassenuur met veel
leuke gesprekken. Ik had deze dag niet veel pauze, maar dat is
normaal. Ik heb kunnen lunchen en tussendoor naar de wc kunnen gaan,
en dat is soms wel eens anders. Wel drink ik veel te weinig, en
eigenlijk wil ik nog wel een kop thee, maar als ik het lokaal netjes
heb ben ik vijf minuten te laat voor een gesprek met ouders. Na dit
gesprek praat ik nog even na met de collega van de ondersteuning en
rond half vijf vertrek ik weer naar huis. Vandaag hadden twee klassen
een proefwerk, dus mijn nakijkmap puilt behoorlijk uit. Eenmaal thuis
hoef ik gelukkig niet te koken en heb ik deze week ook geen bijles.
Gelukkig, kan ik lekker vroeg op bed. Na nog een beetje nakijken
natuurlijk.
Woensdag.
Herhaling
van gister, maar langer en drukker. Een collega heeft een kindje
gekregen en dus eet ik me misselijk aan drie beschuiten met muisjes.
Zo heeft dat preppen van gezonde lunches ook niet veel zin. Zucht.
Als ik om vier uur klaar ben met lesgeven wil ik eigenlijk nog wat
nakijken en werken aan de planning voor de komende tijd, maar ik heb
zoveel mailtjes te beantwoorden, dat ik om vijf uur mijn lokaal
uitloop en nog niets verder ben.
Donderdag.
Ook
vandaag begin ik de dag met een half uurtje nakijken. Een stapel
proefwerken is klaar! Zelfs de cijfers staan al in mijn agenda. One
down, two to go! Nou ja, en die kijk-en luisterverslagen dus. En
volgende week volgt er nog een proefwerk. Niet aan denken, werkt
demotiverend. Ik heb maar vier lessen, maar 's middags staan twee
vergaderingen op de planning; van half drie tot kwart over vijf, met
een kwartiertje pauze er tussenin, en op de een of andere manier
voelt dat soms als harder werken dan voor de klas staan. Behoorlijk
moe kom ik thuis. Geen zin om te koken, dus oudste dochter mag naar
de Chinees.
Vrijdag.
Officieel
heb ik vandaag vrij en normaal gebruik ik deze dag om lekker te
tikken, maar er is nog steeds zoveel nakijkwerk en er is van alles
aan de hand in mijn mentorklas dat ik de hele ochtend kwijt ben met
mailen, bellen, planningen uitwerken en nakijken. Strontchagrijnig
word ik ervan. En recalcitrant. Ik besluit ook niet te schrijven,
maar verdwijn naar mijn schrijfzoldertje met een boek. Voor een klein
uurtje, want dan is het alweer tijd de kinderen van school te halen.
Oh well, volgende week is het weer vrijdag.
Zaterdag.
Vandaag
ben ik echt vrij. Ik ben een dag weg en heb niet eens de kans om iets
aan mijn werk te doen, al zou ik het willen. Heerlijk!
Zondag.
Ook
vandaag is een vrije dag en na het uitmesten van mijn schrijfzolder
vind ik tijd om wat te schrijven en te knutselen. Erg fijn, en na het
avondeten trek ik het nog om wat na te kijken. Ein-de-lijk zijn de
kijk-en-luisterverslagen af. Victory!! Kijk dat is een fijn begin van
de week morgen. Beetje jammer dat ik veel te lang doorga en niet goed
kan slapen. Nou ja, je kan niet alles hebben. Morgen weer een nieuwe
week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten