donderdag 28 december 2017

Kerstvakantieberichten II

In de zomervakantie deelde ik hier al eens een Tedtalk van een meneer die best wel wat zinnigs te zeggen heeft over onderwijs. Deze lezing was uit 2006.

In 2010 kwam Sir Ken Robinson met een andere. Waar hij zich in de eerste talk afvroeg of het huidige onderwijssysteem creativiteit kapot maakt (en uitlegt waarom dat erg is) roept hij in de opvolger op tot een 'revolutie van het leren'.

Opnieuw iets om over na te denken. Wat vinden jullie van zijn pleidooi?



2 opmerkingen:

  1. Hallo Jolanda,
    Brutale vraag: stopt dit blog nu écht, nu je jarig bent geweest?( ik schreef je vrijdag ook via dit blog om je te feliciteren met dat mooie ronde getal, maar weer pliepte het verhaal weg... maar de intentie was er!)
    Ik hoop eigenlijk dat je hier nog niet uitgeschreven bent want ik ben er nog láng niet uitgelezen! Maar het is natuurlijk ook fijn als je vordert met je boek.
    Goed gaan! Heel veel groeten, JOY.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie Joy! Nee hoor, ik ben nog lang niet uitgeschreven. Wel doe ik het even iets rustiger aan, met alleen op maandag een nieuw bericht ipv twee keer per week. Dat is gewoon nodig omdat ik het niet red om er twee stukjes per week uit te gooien. Eentje lukt prima en heb ik veel plezier in. Als ik dan lees dat er mensen zijn die mijn blog graag lezen, dan word ik helemaal blij :-) Voorlopig ga ik dus lekker nog een jaartje door.

    BeantwoordenVerwijderen